Gridiron

Never miss a down!

AFBN in zee met marketingbureau

De American Football Bond Nederland (AFBN) en sportmarketingbureau SPINN Sports slaan de handen ineen om het American football en cheerleading in Nederland naar een hoger plan te tillen. In 2019 ligt de focus op het betrekken van een breder publiek bij de sport en het vergroten van de beleving. 

De organisatie van de Super Bowl Party in Het Sieraad in Amsterdam op 3 februari vormt de kick-off van de samenwerking tussen de AFBN en SPINN Sports. Voor dit evenement wordt ook samengewerkt met Gridiron.

De Super Bowl Party staat uiteraard in het teken van de NFL-finale, maar in Het Sieraad worden ook de AFBN Awards uitgereikt aan de beste spelers van afgelopen seizoen in Nederland.

In het weekeinde van 6 en 7 juli organiseren AFBN en SPINN Sports een ‘football festival’ rondom de finales in het Nederlandse American football, met de Tulip Bowl (finale eredivisie) als spektakelstuk. De organisatie is momenteel nog op zoek naar een strijdtoneel.

“Regelmatig horen wij mensen enthousiast praten over de tijden van de Admirals. Als je vervolgens vraagt over de huidige Nederlandse clubs, dan houdt het snel op, ondanks dat de Amsterdam Crusaders Europees spelen.”

“We hebben een geweldige sport, clubs die door een handjevol vrijwilligers levendig worden gehouden, spelers die alles geven voor de sport. Dat willen en moeten we meer laten zien om de potentie van sport te benutten, “aldus Gianvittorio Zandona, voorzitter van de AFBN.  

Roy van Damme, van SPINN Sports: “Sinds de Amsterdam Admirals zijn wij fan van American football. Na jaren zelf te hebben gespeeld ken ik de potentie van de sport en als SPINN Sports zien wij dat hierin grote stappen te maken zijn. Zodoende hebben wij contact gezocht met de bond. Onze ambitie bleek meteen hetzelfde te zijn en maakte de samenwerking snel concreet. Met onze ervaring gaan wij de sport en bond helpen om de potentie van de markt te benutten.”