Een abonnement op Gridiron The Magazine & het Gridiron Jaarboek?

Marcus Mariota Marketing-Hottie

Hij heeft het officiële tenue van de Tennessee Titans nog niet in vol ornaat aangehad, maar de marketing-uitstraling van Marcus Mariota is nu al booming business. Zijn jerseys verkopen sneller dan het licht.

De maand mei is nog niet afgelopen, maar volgens Titans CFO Stuart Pierce zijn de shirts van Mariota de best verkopende in de NFL deze maand. Dat billboardmariotais nog eens handelen met voorkennis. De Titans doen er dan ook alles aan om hem te vermarkten. Grote billboards in Tennessee tonen de nieuwe ideale schoonzoon. Daarmee troeven ze de Buccanneers danig af. Voordeel is wel dat Mariota van een meer onbesproken gedrag is dan Jameis Winston ondanks diens status als First pick overall.

Volgens een onderzoek van een niet nader te noemen marketingbureautje staat Mariota momenteel zelfs 39ste op de lijst met atleten met de hoogste marketingwaarde. Niet slecht als je nog nooit een NFL-wedstrijd hebt gespeeld. De druk op de voormalig Heisman Trophy winnaar wordt hiermee wel groter. Ze hebben in Vince Young in Tennessee ook gezien hoe snel je de populariteit weer kunt kwijtraken.

Jeroen’s Scramble: One Love

De wereld staat in het teken van het Wereldkampioenschap (gewoon) voetbal. Daarbij horen dit keer discussies over de ‘One Love’-armband, de corrupte FIFA en mensenrechten

Lees verder »