Een abonnement op Gridiron The Magazine? Vier bewaarnummers voor een lage prijs!

Arizona host duurste Super Bowl ooit

Het is te hopen dat vrijdag bij in het NFL Media Center de perskaart klaar ligt voor de verslaggever van Gridiron/USA Sports. Een eigen kaartje kopen kost inmiddels een fortuin. Het goedkoopste kaartje bij de handelaren staat ‘as we speak’ op 9.000 dollar.

De astronomisch hoge bedragen zijn het gevolg van de handelaren die ‘perfect’ weten in te spelen op de markt van vraag en aanbod. Dit was slecht nieuws voor de Patriots-fan die naast onze verslaggever zat (net als Geert van Boer Zoekt Vrouw, praten we in de derde persoon enkelvoud, red.). Kort voor het opstijgen van het vliegtuig naar Phoenix belde hij nog met een vriend over de onmogelijkheid van het kopen kaartjes. ‘We moeten het gewoon zondag op het laatste moment proberen’, eindigde hij het gesprek nog dapper. Voor 9k ga ik in ieder geval gewoon in de kroeg zitten kijken. Of als je gewoon in Nederland bent… ga je beter naar de Super Bowl party in Hardrock!

TV-commercials: 4,5 miljoen per spot
Ook de befaamde Super Bowl commercials gaan door het dak. Ze zijn maar liefst een half miljoen dollar duurder dan vorig jaar. Voor 30 seconden zendtijd betaal je simpelweg 4,5 miljoen dollars. Maar daarvoor krijg je dan wel gegarandeerd ruim 111 miljoen kijkers in de VS. En dus betalen de adverteerders graag. Het gigabedrag trok zelfs vijftien nieuwe merken aan die tijdens Super Bowl hun waren gaan aanprijzen. Hieronder Skittles, die als persoonlijk sponsor van Marshawn Lynch gouden bergen willen ophalen zondag.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *