Een abonnement op Gridiron The Magazine & het Gridiron Jaarboek?

Browns vernieuwend met nieuwe tenues

De nieuwe Cleveland Browns-tenues zijn de eerste met tekst op de broeken en borst. En daarmee verbaasde de organisatie vriend en vijand deze week bij de presentatie aan het grote publiek. 

Sinds 1947 was het Browns-tenue eigenlijk weinig gewijzigd. Daarbij was de logo-upgrade van een aantal weken geleden een lachertje, omdat er nauwelijks iets veranderd was. En dus is het opmerkelijk genoeg vernieuwend te noemen wat ze in Cleveland hebben gedaan met hun 2015-outfit. Ze zijn de eerste ploeg met de teamnaam op de zijkant van de broek. Daarnaast komt ook pontificaal op de borst ‘Cleveland’ te staan.

De invloed van kledingsponsor Nike, sinds 2012 verbonden aan de NFL, wordt dus steeds groter. Vorig jaar kreeg de outfit van de Buccaneers al een metamorfose te verwerken. De tekst op de borst die de Browns nu introduceren is al vaker gebruikt in college football, daar waar Nike al langer actief is. De verwachting is dat de komende jaren meer clubs beïnvloed worden tot meer drastische wijzigingen dan we gewend waren. In Cleveland heeft men, in tegenstelling tot de eerste reacties bij de Bucs vorig jaar, aardig positief gereageerd op de nieuwe designs.

Maar deze wijzigingen zijn natuurlijk vooral goed voor de merchandise-verkopen. En dus introduceren de Browns naast een bruin en witte jersey ook een oranje derde optie. Deze drie kleuren komen ook terug in de broeken en dus kun je negen verschillende combinaties maken in 2015. Geen wedstrijd zal hetzelfde zijn voor de Cleveland Browns.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *