Een abonnement op Gridiron The Magazine & het Gridiron Jaarboek?

Unieke NFL ronde trekt 121 miljoen tv-kijkers

Het was een van de meest spannende Kickoff-weekenden uit de geschiedenis van de NFL. Nog nooit werden er zoveel wedstrijden beslist met een marge van minder dan drie punten (7) en vijf wedstrijden werden beslist in een game-winning drive in de laatste twee minuten van de wedstrijd of overtime. Supporters konden er geen genoeg van krijgen en zaten op het puntje van hun stoel. 121 miljoen wereldwijd zaten voor de buis.

Dat aantal is een stijging van 5% ten opzichte van de NFL Kickoff in 2021. 83 miljoen van die tv-kijkers schakelden op zondagmiddag in en dat is weer een stijging van 7% ten opzichte van de eerste zondag van vorig seizoen. In totaal werden er 12 miljard tv-minuten geteld.

De NFL steekt de veer van de kijkersexplosie natuurlijk in de reet van de unieke combinatie van tv-zendgemachtigden. In een persbericht van de NFL wordt deze combi geroemd. Zo was er een recordaantal kijkers voor NFL ON CBS en zaten 20 miljoen kijkers met het bord op schoot naar ESPN Monday Night Football te kijken. 

Aankomende donderdag komt daar een nieuw tv-initiatief bij. Prime Video van Amazon zendt dan de wedstrijd tussen Los Angeles Chargers en Kansas City Chiefs uit. Ook zijn er twee Monday Night Football wedstrijden aan het einde van de tweede speelronde: Buffalo Bills – Tennessee Titans en Philadelphia Eagles – Minnesota Vikings.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *